شاهکار

سرگرمی و معماری

شاهکار

سرگرمی و معماری

شکر خدا

ثُمَّ بَعَثْنَاکُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ .

سپس شما را بعد از مرگ برانگیختیم شاید خدا را شکر گزارید.

سوره بقره- آیه


۵۶



پروژه بین المللی شهر توریستی تفریحی صد دروازه (هکاتوم پولیس):

پروژه بین المللی شهر توریستی صددروازه در منطقه نمونه گردشگری سد شهید شاهچراغی دامغان از جمله کارهای بزرگ و ماندگاری است که توسط بخش خصوصی در حال اجراء می باشد. ، ضمن اعلام آمادگی برای انعکاس برنامه های مدیران پروژه مذکور، شما را با برخی ویژگی های شهر جدید آشنا می نماییم:
پروژه بین المللی شهر توریستی تفریحی صد دروازه (هکاتوم پولیس):
در ایران باستان در دوران اشکانیان پایتختی وجود داشت به نام هکاتوم پولیس یا شهر افسانه ای صد دروازه که همان دامغان امروزی است. همانطور که پرسپولیس تختگاه  هخامنشیان بوده، هکاتوم پولیس  نیز  تختگاه اشکانیان بوده است و واژه صددروازه به شهرهایی نامیده می شده که اهمیت، اعتبار و عظمت فراوانی دارا بوده و بیش از پنج دروازه داشته اند. وجود آثار بی شمار باستانی و تاریخی که قدمت برخی از آنها به ۷۰۰۰ سال  پیش می رسد از جمله  تپه حصار، چشمه علی، مسجد  جامع دامغان  و مسجد  تاریخانه در  این شهر  و  قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم به همراه تنوع اقلیم بی نظیر منطقه، جنگلهای ابر در شمال و شرق و کویر رملی در جنوب و مهم تر از همه در مسیر جاده ای که از پایتخت به سوی بارگاه امام رضا (ع) می رود با بیست میلیون نفر مسافر در سال، کماکان اعتبار و اهمیت این شهر تاریخی را حفظ نموده است. حال بعد از گذشت ۲۳۰۰ سال می رود که تاریخ دوباره تکرار گردد و شهری عظیم و مدرن در این مکان بنا نهاده شود.
در طراحی شهر بین المللی تفریحی توریستی صددروازه با رعایت کلیه اصول شهرسازی سعی گردیده معماری آن تلفیقی از معماری اسلامی، باستانی و مدرن باشد.

ادامه مطلب ...

زیبا ترین مسجد دنیا

این مسجد در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد.
اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان
بازدید گردشگران یک استثنااست.
روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ
پس از حرمین شریفین، بازدید می‌کنند.
که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است، آنها هم به احترام مکان
معنوی مسلمانان با پوششهای اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد
می‌شوند.
هزینهٔ ساخت این مسجد (دو میلیارد و ۱۶۷) میلیون درهم امارتی بوده‌است. اولین نماز در مسجد
نماز عید قربان (عید الأضحی)، سال ۱۴۲۸ هجری قمری برابر با ماه دسامبر ۲۰۰۷ میلادی
برگزار شد که هنوز اعمال بناء مسجد بطور کامل پایان نیافته بود. مساحت اجمالی مسجد
(۴۱۲،۲۲) متر مربع است،
به غیر از دریاچه‌های اطراف خارجی مسجد. مسجد شیخ زاید، سومین مسجد جهان است از ناحیهٔ
مساحت، ودهمین مسجد جهان از لحاظ حجم وبزرگی مسجد. در سال ۱۹۹۶ میلادی، بفرمان شیخ
زاید بن سلطان آل نهیان حاکم وقت امارت ابوظبی دستور بنا این مسجد صادر شد. مسجد
روی تپه أی به‌ارتفاع ۹ متر از سطح زمین بنا شده‌است.

ادامه مطلب ...

نقاشی-های-3بعدی-زیبا-و-دیدنی

نقاشی-های-3بعدی-زیبا-و-دیدنی


نقاشی های 3بعدی زیبا و دیدنی

ادامه مطلب ...

تصاویری از خودروهای گذرموقت در ایران

      تصاویری از خودروهای گذرموقت در ایران

 

ادامه مطلب ...

فستیـوال بـرج های انـسانی در اسپـانیا !

فستیـوال بـرج های انـسانی در اسپـانیا !



یکی از جالبترین و قدیمی ترین مراسم های این کشور، برگزاری فستیوال برجهای انسانی است که همه ساله در منطقه کاتالونیای اسپانیا برگزار می شود. در این مراسم سنتی، افرادی که از لحاظ جسمی بنیه و توان کافی دارند، به یکی از استادیوم های اصلی و از پیش تعیین شده شهر رفته و به طرز شگفت آوری به هم متصل می شوند. این اتصال به گونه ای است که ارتفاع پیدا کرده و در نهایت شبیه به برجی انسانی می شوند. این مراسم بازتابی جهانی در تمام دنیا داشته و سالانه افراد زیادی برای دیدن این مراسم با شکوه به این استادیوم می آیند.

تیم های شرکت کننده از شهرهای مختلف اسپانیا به دور هم جمع می شوند و به دسته های 50 تا 10 نفره تقسیم می گردند. بعد از آغاز مسابقه تیمی که موفق شود به ارتفاع بالاتری دست پیدا کند از جوایز نفیسی برخوردار می گردد. بعد از پایان اجرای مسابقه و هنگام پائین آمدن افراد از برج انسانی معمولا دست و پای زیادی شکسته می شود. عکسهای زیر قسمت های مختلف این مسابقه دیدنی را نشان می دهد.


ادامه مطلب ...

BitDefender Total Security 2013

BitDefender Total Security 2013

بیت دیفندر توتال سکیوریتی 2013، علاوه بر آنتی ویروسی نهان ، قدرتمند تر از همیشه منتشر شد ......

ادامه مطلب ...

Bitdefender Total Security



Bitdefender Total Security 2013 16.22.0.1534نسخه توتال سکوریتی


BitDefender Total Security یکی از قدرتمندترین نرم افزار امنیتی دنیا برای مقابله با نواع خطرات اینترنتی، مراقبت و نگه داری از سیستم و همچنین تهیه نسخه پشتیبان بدون کاهش سرعت سیستم شما می باشد. این نرم افزار مجموه از امکانات امنیتی در برابر ویروس ها، جاسوس افزارها، هکرها، اسپم و دیگر خطرات اینترنتی را ترکیب کرده و یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای امنیتی دنیا می باشد. BitDefender Total Security شامل آنتی ویروس، دیوار آتشین، ضد جاسوس افزار، کنترل حریم شخصی، کنترل والدین، ابزار افزایش سرعت کامپیوتر (پاک کننده رجیستری، پاک کننده فایل های اضافی، حذف دائمی فایل ها، یک پارچه سازی هارد دیسک) ، مدیرین نسخه های پشتیبان برای کاربران تجاری و خانگی می باشد.

امکانات :

ادامه مطلب ...

شگفـت انگیـزترین ساختـمان ایـرانی در نیـاوران

شگفـت انگیـزترین ساختـمان ایـرانی در نیـاوران!


معماری ایرانی از قدیم الایام بعنوان هنر در نزد جهانیان شناخته شده است. اینبار این هنر ایرانی در خلق یک مجتمع مسکونی ارگانیک (طبیعی) در شمال شهر تهران و منطقه نیاوران نمود پیدا کرده است. در طراحی و ساخت مجتمع مسکونی نیاوران که حاصل ذوق و هنر مهندس معمار خوش ذوق ایرانی آقای محمد رضا نیکبخت می باشد، حتی یک درخت هم قطع نشده است. طراحی این مجتمع به گونه ای بوده که به محیط طبیعی اولیه ی خود آسیبی نزده و زندگی شهری با کمترین صدمه به محیط طبیعی پیرامون خود وصل شده است.

ادامه مطلب ...