X
تبلیغات
نماشا
رایتل

شاهکار

سرگرمی و معماری

پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ق.ظ

خـودرو 2012 چیـن

افتتـاح نمایـشگاه خـودرو 2012 چیـن در پکن


نمایشگاه پکن، بزرگترین نمایشگاه خودرو در چین و یکی از پنج نمایشگاه مهم جهان پس از نمایش اختصاصی خودروها به خبرنگاران و دست اندرکاران صنعت خودرو، از روز جمعه درهای خود را به روی مردم باز کرد بطوریکه فعالیت این نمایشگاه تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد. نمایشگاه پکن در حالی کار خود را آغاز کرد که خودروسازان جهان بی توجه به پیش‌بینی‌ها درباره کاهش رشد بازار خودرو در چین، از فرصت این نمایشگاه برای عرضه محصولات خود به بزرگترین بازار خودرو دنیا استفاده می‌کنند.

شرکتهای بزرگ خودروساز جهان، چون جنرال موتورز، بی ام و، لامبورگینی، هیوندای، نیسان، هوندا، آئودی، رولز رویس، پژو و دایملر، روز دوشنبه برای شرکت در نمایشگاه خودرو چین در پکن، پایتخت این کشور گردهم آمدند. به نقل از جام جم آنلاین؛ دست کم صد و بیست مدل جدید خودرو که سی و شش مدل آنها توسط تولید کنندگان غیرچینی عرضه شده است، در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

بازار خودروی چین سال گذشته و در پی دو سال رشد پی در پی به عنوان بزرگترین بازار خودرو جهان، با رکود رو به رو شد. در این سال، فولکس واگن پرفروشترین خودروساز در چین بود و جنرال موتورز و هیوندای در مقام های بعدی قرار گرفتند.

خبرنگار مجله خودرو در چین می گوید: چینی ها واقعا می خواهند صنعت خودروی خود و پیشرفتهای جدید خود را به نمایش بگذارند. آنها می خواهند خودروهای جدید خود را نشان دهند. البته این به طور مستقیم با خواست دولت چین در ارتباط است که میخواهند به جهان نشان دهند که چین به کشوری با تکنولوژی بالا تبدیل شده است.

رکود در بازار خودروی چین، پس از آن حاصل شد که دولت مشوق های خرید خودرو را کاهش داد و در برخی از شهرهای این کشور به منظور کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا، محدودیتهای شدید اعمال کرد.
با این وجود، بسیاری از خودروسازان بزرگ با امید به رشد مداوم تقاضا در بازار چین بر تولیدات خود می افزایند.













































از ۱۱۲۵ خودرویی که در این نمایشگاه حاضر است ۱۲۰ خودرو برای اولین بار در جهان رونمایی می‌شود. حضور ۷۴ کانسپت جدید در این نمایشگاه یکی دیگر از نشانه‌های اعتبار این نمایشگاه است. علاوه بر این، امسال ۸۸ خودرو که با سوخت غیرفسیلی حرکت می‌کند نیز به نمایش درآمده است.

همین باعث شده تا خودروسازان بزرگ جهان در جستجوی سهمی از بازار چین با دست پر به پکن بیایند. اما این نمایشگاه و این بازار برای سازندگان مارک‌های لوکس از بقیه مهمتر است. سازندگان خودروهای لوکس در غیاب رقیبانی داخلی، در چین کسب و کارپر رونقی دارند. تعداد ثروتمندان چینی روز به روز بیشتر می‌شود و در حالی که بازار خودروهای لوکس در اروپا و آمریکای شمالی رشد زیادی ندارد، خودروسازانی نظیر کادیلاک، مرسدس‌بنز و ب ام و، تقاضا در چین را مهمترین فرصت برای افزایش سود خود می‌بینند.

سازندگان خودروهای لوکس امیدوارند بازار این ماشین‌ها در چین رشد بیشتری از بازار کل خودروها در این کشور داشته باشد. سال گذشته این بازار ۳۰ درصد رشد کرد و خودروسازان امیدوارند امسال این رشد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد و تا سال ۲۰۱۵ چین به عنوان بزرگترین بازار خودروهای لوکس جای آمریکا را بگیرد.






































پیتر شوارتزبائر، مدیر فروش آئودی می‌گوید: چین سیصد شهر با جمعیت بیشتر از یک میلیون نفر دارد و ما تنها در ۱۸۷ شهر نمایندگی داریم. بازار خودروهای لوکس در این کشور آینده خیلی خوبی دارد و ما تازه در ابتدای راه هستیم.

دانیل اکرسون، مدیر اجرایی جنرال موتورز هم می‌گوید امیدوار است میزان فروش مدل‌های کادیلاک این کارخانه تا سال ۲۰۱۶ با بازار آمریکا برابر شود. جنرال موتوز امسال ۶۰۰ نمایندگی جدید در چین باز می‌کند. اما استدلال دیگر این است که کاهش رشد اقتصادی چین به زودی تاثیر خود را بر ثروتمندان چینی نشان خواهد داد و تقاضا برای خودروهای لوکس را کاهش می‌دهد.


















































تعداد زیاد خودروهای شاسی بلند یا SUV در این نمایشگاه نشان می‌دهد که این کلاس از خودرو تا چه حد در چین محبوب است. علاوه بر مدل‌های متعددی که خودروسازان چینی و بین‌المللی در این کلاس عرضه کرده‌اند، شاید مهمترین ماشین این نمایشگاه کانسپت شاسی بلند لامبورگینی باشد که قرار است کارخانه ایتالیایی در سال ۲۰۱۶ براساس آن مدل جدیدی به بازار عرضه کند.

مازراتی هم کانسپت SUV خود به نام کوبنگ را به نمایشگاه آورده است. مازراتی می‌خواهد از این مدل بیست هزار دستگاه در سال بسازد و امیدوار است تا هفت هزار دستگاه از آن را در چین بفروشد. یک خودروساز بریتانیایی به نام ایترنیتی هم با یک خودروی بیابانی لوکس که براساس پورشه کاین ساخته شده، به نمایشگاه آمده است.